May 16, 2012

When a cow laughs...

...does milk come out her nose?


I've been known to shoot Diet Peach Snapple out mine when caught off guard by a good laugh.  It usually is when I'm sitting at my computer and I read something that completely catches me off guard on the monitor.  I'm surprised I haven't short circuited out my keyboard by now OR...my nose.   It REALLY hurts, just sayin'.




Driving home from Penn State this weekend with my mom sitting shot gun (did she REALLY tell me I drive too slow???!!!????), I noticed a herd of cows standing precariously close to the road.  Pointing this out to mom, and knowing darn well I can take photos till the cows come home she said "Soooooo, you gonna stop and take photos Kathy?"  Even tho my eyes were honed in on those cows and the road, I could just FEEL her eyes roll as she posed the question. You know what?  My mom is turning into quite a little smart a$$ in her older years.  I kinda like that. 




Of COURSE I'm going to stop.  And for future reference, quick mental note...mom apparently is developing my warped sense of sarcasm, I'm totally impressed.  I quickly veered off onto the berm of the road, grabbed "James Dean", left mom in the car,  and ran barefoot across the road to my waiting Elsie's.




I don't know, but I'm pretty sure by the way they were eyeing me up they knew that I'm totally NOT a fan of milk.  Honestly, WHO was the first one to even THINK to drink whatever comes out of those udders on a cow?  Probably the same person who saw an egg pop out of a chicken's nether regions and thought "WOW, I'll crack that baby open and eat the snotty looking stuff inside of it".  Hmmmm, must be a guy.  Seriously...you KNOW it was.

BUT, it was kinda cool living in my own personal Chick-fil-A ad for a few moments.  Got Milk  Snapple?

Happy Hump Day...


--Kathy

21 comments:

  1. lol...hmmm, I may never eat an egg again. :P

    Love your cow shots! Your Mom sounds like mine - the older she gets, the feistier she gets and the less of a filter she has when expressing her thoughts. It's very amusing - most of the time!

    ReplyDelete
  2. You got super close to that cow! And diet peach snapple, um totally jonesing for one now!

    ReplyDelete
  3. Love the things you ponder. :-) I HATED milk growing up. (Unless flavored with vanilla and sugar, yum. Or frozen into ice cream. Love that first shot with the blade of grass. Very mooving. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Udderly delightful for you to post Susan :)

      Delete
  4. These are such great shots; love the one of him behind the fence!

    ReplyDelete
  5. What a great post! Good thing I wasn't taking a drink, or it would have been snorted out of my nose too. Love the pictures of the cows.

    ReplyDelete
  6. OMG I just love the cow nose shot- so awesome. And in the 2nd one, he looks like he is thinking deep thoughts. LOL good job!

    ReplyDelete
  7. Hmmmm Kathy, that sure is some intelligent-looking cow. I think you are right. I can almost see Snapple bottle reflections in her eyes. :)

    ReplyDelete
  8. Oh- I LOVE THEM!!!!!! How funny that your mom is like that- mine is sort of the same way as she has aged.

    ReplyDelete
  9. Oh! I LOVE cows! I took some photos last weekend of some while out in Julian, however I've not had a moment yet to even take a good look at them to see if any of them turned out! Gorgeous captures, Kathy!

    p.s.

    I prefer Snapple too! LOL... ;)

    ReplyDelete
  10. Love the velvety looking nose. :)

    ReplyDelete
  11. Well, not sure how they let you get so close? Ha ha, great minds think alike, I was going to post my 'cow' pictures today too, but ran out of time before I was almost late to my son's 8th grade award ceremony at school today. I only got a few shots from the car through the passenger side before they moo-ved on to greener pastures or at least ones where some lady wasn't staring at them. Loved this post...love peach snapple too!

    ReplyDelete
  12. Love your photos and your sense of humour!

    ReplyDelete
  13. I CRACKED UP at this post! You really have a gift with words - and pictures, of course. Thanks for setting the smile onto my face this morning. I'm gonna try to carry it throughout my crazy day.

    ReplyDelete
  14. I CRACKED UP at this post! You really have a gift with words - and pictures, of course. Thanks for setting the smile onto my face this morning. I'm gonna try to carry it throughout my crazy day.

    ReplyDelete
  15. what a looovely post ! I like your pics and words.. Here, in the countryside of France (south), I see cows EVERYday end EVERYwhere, so it's a poignant article for me ;) thanks for stopping by my blog.

    ReplyDelete
  16. LMAO...If I was drinking snapple it wold have shot clean out onto my screen!!! You are hilarious!!! GREAT pics...I love cows...I wish we had them on the side of our roads...

    ReplyDelete
  17. Cute cow shots Kathy... Sounds as if your mom 'has your number"! Always appreciate that unparalelled support that your mom can offer! Definitely made me laugh here

    ReplyDelete